מבנה הלימודים

1. לימודי השלמה (16-4 ש"ס)

לימודי השלמה יוטלו על התלמידים על פי הרקע הקודם של לימודיהם על פי החלטת היועץ האקדמי של היחידה. 

2. לימודי התואר (36-28 ש"ס)

מספר שעות הלימודים לתואר השני הוא 28 ש"ס במסלול המחקרי (הכולל עבודת גמר) ו-36 ש"ס במסלול העיוני (ללא עבודת גמר).


לימודי התואר נחלקים לשני שלבים:

1. לימודי הכשרה בהיקף של 20 ש"ס (במסלול ללא עבודת גמר: 28 ש"ס).

2. פרויקט מחקר (לימודי התמחות) בהיקף של 8 ש"ס.

לימודי ההכשרה כוללים את הקורסים הייחודיים לתוכנית, המשותפים לכל התלמידים:

  • מבואות: תאוריה, שיטות מחקר ומסורות במחקר התרבות.
  • בעיות נבחרות במחקר התרבות. 
    במסגרת זו חייבים התלמידים להשתתף בקורס "מחקר התרבות: מסורות ובעיות" בסמסטר השני של שנת לימודיהם הראשונה לתואר השני. 
    פרויקט מחקר (לימודי התמחות) בהיקף של 8 ש"ס.

במסגרת פרויקט המחקר יתמחה התלמיד בתחום ספציפי של המקצוע ויכתוב את עבודת הגמר בהנחיה של מורה או מורים מסגל היחידה או מחוץ ליחידה, באישור היחידה.
תלמיד שלא גיבש פרויקט מחקר בהסכמת מנחה עד תום שלושה סמסטרים מיום התקבלותו כתלמיד מן המניין לתואר השני יוכל לסיים את התואר במסלול ללא עבודת גמר.
עם תום שלב ההכשרה תחליט ועדת ההוראה של התוכנית אם התלמיד זכאי לעבור לשלב ההתמחות.

היחידה רשאית להעביר תלמיד מהמסלול המחקרי למסלול העיוני אם לא התקדם באופן המשביע רצון בלימודי הפרויקט ובעריכת המחקר לקראת עבודת הגמר.

שיעורי חובה

ההשתתפות היא חובה בקורסים אלה:

1. קורסי ליבה בסמסטר א' של שנת הלימודים הראשונה:

  1. מבוא למחקר התרבות

  2. תרגיל במחקר התרבות

  3. טקסטים קלאסיים במחקר התרבות

2. "מחקר התרבות: מסורות ובעיות": שיעור זה יילמד בסמסטר השני של שנת הלימודים הראשונה.

3. "פורום תלמידי המחקר/כתיבת הצעת מחקר": קורס חובה אשר יילמד במהלך הלימודים (לתלמידים במסלול המחקרי לאחר גיבוש פרויקט עם מנחה).


עבודות סמינריוניות

תלמידי המסלול המחקרי (הכולל עבודת גמר) יכתבו עבודה סמינריונית אחת, ותלמידי המסלול העיוני (ללא עבודת גמר) יכתבו שתי עבודות סמינריוניות, בהנחיית שני מורים שונים.


שפות זרות

תלמידים במסלול העיוני לא חייבים בשפה זרה שנייה. תלמידים במסלול המחקרי חייבים להגיע לרמת פטור בשפה זרה שנייה עד תום לימודיהם. 


פרויקט המחקר

התלמיד במסלול המחקרי יכתוב עבודת גמר במסגרת פרויקט המחקר. הפרויקט עשוי להיות (1) חלק מפרויקט מחקר  שמקיים  חבר סגל (או חברי סגל); (2) מסגרת יזומה על ידי התלמיד, בהסכמת חבר סגל  (או חברי סגל). בשני המקרים ייעשה הפרויקט בהנחיית חבר סגל.


פורום התוכנית (סדנת המחקר)
 

התוכנית מקיימת מדי פעם בפעם פורום דיון (סדנת המחקר) להחלפת דעות, לליבון שאלות משותפות ולקידום הפרויקטים. בפורום משתתפים מורי התוכנית ותלמידיה.

פורום תלמידי המחקר (כתיבת הצעת מחקר)

התוכנית מקיימת קורס מיוחד לכל התלמידים המגבשים פרויקט מחקר וכותבים (או התחילו לכתוב) את עבודת המחקר לתואר השני. על התלמידים להשתתף בקורס זה פעם אחת לפחות במהלך הלימודים.
במסגרת זו יכתוב התלמיד הצעת מחקר שתיקרא על ידי מורה הקורס ועל ידי המנחה של התלמיד.

עבודת הגמר (המסלול המחקרי)

1.לאחר שהתלמיד הגיע לסיכום עם האחראי (או האחראים) על הפרויקט שבחר להשתתף בו לגבי נושא אפשרי של עבודת הגמר ולגבי המנחה, יכין הצעת מחקר. לאחר אישורה על ידי המנחה תוגש ההצעה לאישור ועדת ההוראה של התוכנית.
טופס אישור לכתיבת עבודת גמר - תואר שני (יוגש עם הגשת ההצעה)

2. עם סיום כתיבת העבודה ולאחר אישור המנחה, יגיש התלמיד למזכירות היחידה נוסח דיגיטלי (או נוסח מודפס, בהתאם לדרישה). נוסח זה יימסר לקריאה לקורא שני, לפי החלטת ועדת ההוראה של היחידה. שני הבודקים יגישו לוועדה חוות דעת והמלצה לציון. לאחר שתשלח עבודת הגמר לשיפוט, לא ניתן יהיה לתקן את העבודה. הציון הסופי הוא ממוצע הציונים של שני הקוראים וזהו הציון הסופי של העבודה.

גרסה דיגיטלית של עבודת הגמר תועמד באתר האינטרנט של היחידה ובספרית האוניברסיטה. 

טופס הפקדה של עבודות גמר לתואר שני (יוגש עם הגשת העותק הדיגיטלי של עבודת הגמר)

סדר הגשת עבודת גמר מפורסם בידיעון הפקולטה

 

 בחינת גמר (המסלול העיוני)

תלמידי המסלול העיוני (ללא עבודת גמר) ייבחנו בבחינת גמר. הבחינה תתקיים לאחר שהשלים התלמיד את כל חובותיו. ראש היחידה בשיתוף עם מנחה הפרויקט של התלמיד יחברו את הבחינה, והיא תכלול שתי שאלות: אחת תיאורטית ואחת תיאורית. בבחינת הגמר במסלול העיוני ציון הבחינה הינו סופי ולא ניתן להבחן במועד נוסף לשיפור הציון.