כנס בינלאומי, דצמבר 2015, תל אביב

בין השלושה עשר לחמישה עשר בדצמבר, 2015, יערך באוניברסיטת תל אביב כנס משותף למרכז ללימודים דתיים ובין-דתיים ולמרכזים מקבילים באוניברסיטת קיימברידג' ואוניברסיטת גתה בפרנקפורט.

הכנס יוקדש לתובנה על פיה מאחר ושלוש דתות הייחוד התפתחו תוך מגע ומשא מתמשך ביניהן, ותהא זיקה זו ישירה או עקיפה, מודעת או בלתי מודעת, עליהן להילמד באופן בין-דתי ולא רק על דרך המחקר ההשוואתי. מחקר זה דורש את כינוסם של מומחים לכל אחת מן הדתות שישתפו יחדיו פעולה לשם הבנת הדינמיקה והמעורבות הבין-דתית ההדדית.

לחצו כאן לצפייה בכרזה ובתכנייה.

קרא עוד...

ספרא וסייפא: שלושה היבטים על מלחמה ודת

כנס לציון שיתוף הפעולה בין אוניברסיטת תל-אביב ואוניברסיטת קיימברידג' במחקר בין-דתי בנושא ספרא וסייפא: שלושה היבטים על מלחמה ודת, נערך באוניברסיטת תל אביב בעשרה ביוני, 2012

קרא עוד...

עם אלוהים לצידנו, כנס בינלאומי

הכנס השנתי הראשון של המרכז ללימודים דתיים ובין-דתיים באוניברסיטת תל אביב, עם אלוהים לצידנו: מלחמות קודש ומאבקים בין היהדות, הנצרות והאיסלאם, נערך באוניברסיטת תל אביב במסגרת שיתוף הפעולה עם אוניברסיטת קיימברידג', בין השניים לארבעה ביוני, 2013. הכנס זימן יחדיו חוקרים מובילים של שלושת הדתות מהארץ ומהעולם לדון באופן דיאלוגי בהיבטים השונים של אלימות ומאבק דתיים בשלוש הדתות לדורותיהן, תוך התחקות הדיאלוג המורכב, המפורש והמובלע שניהלו זו עם זו.

קרא עוד...

אוניברסיטת תל אביב הפקולטה למדעי הרוח